Нас відвідали:

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні38
mod_vvisit_counterВчора157
mod_vvisit_counterЦього тижня647
mod_vvisit_counterМинулого тижня1053
mod_vvisit_counterЦього місяця1337
mod_vvisit_counterМинулого місяця3469
mod_vvisit_counterЗа весь час156800
Заходьте до нас:)
PDF Друк e-mail

Пізнавальні прогулянки вихідного дня

Сучасні батьки здебільшого так заклопотані буденними турботами, що мало дбають про організацію родинного дозвілля. Навіть якщо сім'ї вдається вибратися у вихідні на природу, то нерідко, кожен займається своїми справами. В той час як малятам, які більшість часу провадять у дитячому садку бракує батьківської уваги та піклування. Прекрасною можливістю поглибити спілкування із своєю дитиною, розвинути в ній спостережливість та бажання пізнання світу є спільні прогулянки вихідного дня.

 

Організовуючи спостереження за цікавими об'єктами, залучаючи малюка до спільної корисної праці, проводячи цікаві досліди та експерименти, ви задовольняєте його потреби в русі, грі та пізнанні навколишнього світу, сприяєте гармонійному розвитку особистості, формуванню екологічного світогляду.

За будь-якої нагоди, вирушайте до лісу, парку, лугу, водойми, щоб помилуватися красою рідної землі. Захопіть із собою гостинці для для лісових мешканців і разом облаштуйте для них їдальню. Разом поспостерігайте, як перед дощем стуляють свої пелюстки квіти, як літають над квітучим деревом бджоли, - і ви переконаєтесь, скільки нескінченних запитань виникатиме у маляти, головне бути готовим доля розмови. Перев'яжіть із дитиною зламану гілку, приберіть галявину від сміття, і малюк почне дивитися на світ очима зацікавленої людини.

Радимо батькам під час дозвілля на природі організувати спільні інтелектуальні ігри. Будь-які явища природи, предмети, об'єкти, життєві ситуації можна задіяти в грі.

Розпочнемо з ігор, що впливають на сенсорний розвиток (розрізнення форми, розміру, кольору тощо).

Упізнай предмет на дотик

Під час прогулянки знаходьте і розглядайте різні дрібні предмети: камінчики, гілочки, плоди, шматочки кори тощо. Збирайте їх у непрозорий пакет або коробку. Запропонуйте дитині тільки на дотик, не підглядаючи, впізнати предмет та розповісти про нього.

Класифікація

Той самий “скарб” з маленьких предметів упорядковуємо від найбільшого до найменшого чи навпаки. Можна запропонувати дитині назвати, описати, розсортувати їх за природними якостями: дерев'яні, паперові, кам'яні, згрупувати за кольорами, формою чи іншою ознакою.

Продовжуємо іграми на розвиток мислення (вміння розмірковувати, визначати головне, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки тощо)

Буває-не буває

Спостерігаючи під час прогулянки за різними явищами, дитина або дорослий пропонують реальну чи нереальну життєву ситуацію, запитуючи: буває чи не буває?

Відгадай за описом

Дорослий або дитина пригадують традиційні загадки або придумують їх самі, наприклад, описують природній об'єкт чи явище, не називаючи його. Усі інші мають відгадати що це.

Відшукай дерево

Зберіть листочки або плоди різних дерев, розгляньте їх з дитиною. Запропонуйте знайти відповідні дерева. Спонукайте пригадати їхні назви.

Хто швидше порахує?

Просто рахуйте предмети, що трапляються вам на дорозі(шишки, пташок на дереві, гриби будь-що), закріплюючи навички лічби.

Якщо ви плануєте тривалий відпочинок на березі озера чи в лісі доцільно узяти із собою шашки, шахи, доміно чи лото.

Стануть у пригоді й ігри, що розвивають  сприйняття, пам'ять, увагу. Наприклад такі:

Назви по порядку

Викладаємо камінчики, гілочки, плоди, шишки ланцюжком у певному порядку. Просимо  малюка запам'ятати їх розташування. Закриваємо ланцюжок серветкою іф просимо назвати в якому порядку розташовані предмети( можна чергуватись з дитиною у тому, хто викладає, а хто вгадує.

Фотограф

Просимо дитину уважно роззирнутись навкруги. Запам'ятати, “сфотографувати” усе, що вона бачить. Потім повернемо її обличчям до себе і просимо розповісти, що зображено на “фотографії” позаду неї.

Корисними будуть ігри, спрямовані на розвиток уяви.

На що схоже?

Дорослий з дитиною розглядають цікавий предмет (пеньок, корягу, шишку тощо), намагаючись визначити, на що це схоже. Зверніть увагу на хмаринки, пофантазуйте на що вони схожі, складіть про них оповідання-казку. Нехай дитина вдома пригадає казку і розкаже її бабусі чи друзям.

Дуже важливо щоб прогулянки на природу стали справді доброю сімейною традицією-це зробить ваші стосунки з дитиною міцними та щирими.

При написанні статті використано матеріали журналу Дошкільне виховання №6,2016


  Joomla 1.5 free design